دکتر احمد پاکزاد، فعال حوزه بازاریابی و برندینگ در نشست هم اندیشی آپان که با موضوع «برندسازی در صنعت ساختمان» گفت: «از دیدگاه غیرعلمی، وقتی نام برند برده می شود، گمان می رود که صرفا نام یک شرکت، یک محصول و یا نوعی از خدمات است. اما اساساً این کمترین بخش از کارکرد برند است. از منظر علمی، برند همان محملی است که می تواند مشتریان و سازمان را در یک رابطه تعاملی و مشارکت جویانه پایدار قرار دهد.»
می افزود: «هرچند که در برخی شاخه های صنعتی، مقوله برندینگ گام های بلندی برداشته است، اما در صنعت ساختمان حتی تعریف هم نشده است. به همین دلیل و به صراحت باید گفت که هنوز صنعت ساختمان، برندی ندارد. پس مشتریان چگونه می توانند انتخاب کنند، هزینه کنند و کیفیت را قضاوت نمایند؟»
پاکزاد تصریح کرد: «ساختمان یک محصول گرانقیمت است. به طور میانگین هر خانوار ایرانی در طول عمر خود، فقط یک بار خرید دارد. بدون برند، خریدار مجبور است ریسک کند، قیمت را با بودجه خود تطبیق دهد و در نهایت با ابهامات زیادی خرید را انجام دهد. سال ها سکونت و استفاده می تواند او را در انتخابی که کرده، مطمئن کند. اما وجود برند این کمک را به خریداران می کند که با ریسک کمتر و اطمینان بیشتر انتخاب کنند.»

دیدگاه خود را بنویسید